تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/10 - 08:52
کد خبر: 468596

نگاهی بر یک سند انتشاری توسط نماینده مجلس؛

رشوه‌ای در کار نبود خودرویی هم نبود؟/ پرده‌برداری از لیست انتشاری اختصاص خودروی لوکس به نمایندگان مجلس

رشوه‌ای در کار نبود خودرویی هم نبود؟/ پرده‌برداری از لیست انتشاری اختصاص خودروی لوکس به نمایندگان مجلس

مدیر نیروی انسانی امضا و در امور اداری مجلس این سند ثبت شده است باید پرسید امور اداری و در راس آن رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف باید پاسخگوی این سند باشد و در راستای شفاف سازی لازم برای تخصیص تعدادی خودرو به حدود ۵۰ نفر از نمایندگان اسامی آن نمایندگان را منتشر کرده تا ملت شریف ایران حتی خارج از اینکه این خودروها بالاخره دریافت شده است یا خیر؟ با نمایندگانی آشنا شوند که به دنبال خودروی سهمیه ای و حواله ای هستند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر ادعای علیرضا بیگی یکی از نمایندگان مجلس درباره واگذاری خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای منتفی شدن استیضاح وزیر صمت، در هئیت رئیسه مجلس بررسی و رسما کذب تشخیص داده شد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ادعای علیرضابیگی کذب تشخیص داده شد. بر این اساس ادعای او درمورد پس‌گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت توسط ۷۵ نماینده در قبال گرفتن خودرو کذب تشخیص داده شد و اظهارات کذب ایشان در دستگاه قضایی بررسی خواهد شد.

اما این نماینده مجلس با انتشار سندی بر ادعای خود تاکید داشت اما برعکس انتشار این سند باعث شد دست خود این نماینده مجلس برای ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس بر ملا شد و درواقع خود ادعای خود را رد کرده است.

ادعای که باید مشخص شود پشت پرده آن که هم موجب تخریب دولت مردمی و هم تخریب مجلس انقلابی شد چه بود؟ که باعث اختلاف افکنی بین دولت و مجلس شد اختلافی که آخرین بار نتیجه ای جز سر کار آمدن دولتی شد که در طول 8 سال کشور را به وضعیت فعلی رساند.

در ادامه با بررسی سند منتشر شده از جانب این نماینده مجلس به بررسی ابعاد مختلف آن می پردازیم.

سه دلیل برای اثبات عدم رشوه به نمایندگان

اولا در سند انتشار از جانب این نماینده مجلس ابتدای آن (مورد شماره 1) نوشته شده است که تفاهم نامه منعقد شده است کجای دنیا برای رشوه دادن و رشوه گرفتن تفاهم نامه ای رسمی منعقد می شود؟ یا در پشت پرده ها به صورت غیررسمی و مخفیانه توافق می کنند؟

ثانیا در سند انتشاری (مورد شماره 2) اشاره شده است که 55 نفر متقاضی هستند درصورتی که این نماینده مجلس در سخنان خود اشاره به 75 نماینده مجلس کرده است چیزی که حتی با سند انتشاری توسط خود نماینده 20 نفر اختلاف داشته است. باید پرسید چرا سخنان این نماینده با اسناد انتشاری توسط خود نماینده مغایرت دارد و زود فراموش می کند که چه ادعایی کرده است؟

ثالثا در انتهای این سند اشاره شده است که این تفاهم نامه به امضای مدیر وقت نیروی انسانی مجلس رسیده است باز هم باید پرسید که در کجا رشوه گروهی از یک مجموعه حدودا 300 نفری توسط امور اداری آن مجموعه مطالبه و ثبت می شود؟ کدام مدیر رشوه گروهی از یک مجموعه را پیگیری می کند؟

این سه برداشت از سند انتشاری این نماینده مجلس تنها ما را متوجه می کند که ادعای بیگی درخصوص دریافت رشوه همانطور که اشاره شد کذب است.

خودرو به چه کسی و چرا اختصاص داده شد؟

اما چیزی که مشخص است نباید با رد دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از مطالباتی درخصوص این سند به راحتی گذشت. به هرحال چیزی که مشخص است اینکه طبق اسناد منتشر شده به هرشکلی که بود گویا دریافت خودرویی در کار بود و لیستی از نمایندگان مجلس خودرویی دریافت کردند.

اولا باید پرسید این سند انتشاری جعلی است یا صحت دارد؟ و اگر صحت دارد مگر خودروی دناپلاس در همان ابتدای مجلس به نمایندگانی که تمایل داشتند اهدا نشد؟ این لیست در قالب چه طرح و عنوانی بوده است؟

ثانیا این خودروها در چه تاریخی و به کدام یک از نمایندگان در چه ساز و کاری اختصاص داده شد؟ چرا تنها به 55 نفر از 290 نفر نماینده مجلس اختصاص داده شد؟

ثالثا مدیر نیروی انسانی امضا و در امور اداری مجلس این سند ثبت شده است باید پرسید امور اداری و در راس آن رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف باید پاسخگوی این سند باشد و در راستای شفاف سازی لازم برای تخصیص تعدادی خودرو به حدود 50 نفر از نمایندگان اسامی یان نمایندگان را منتشر کرده تا ملت شریف ایران حتی خارج از اینکه این خودروها بالاخره دریافت شده است یا خیر؟ با نمایندگانی آشنا شوند که به دنبال خودروی سهمیه ای و حواله ای هستند.

در پایان باید گفت درست است که رشوه ای در کار نبود و تاییدی بر پاک بودن مجلس انقلابی است اما باید پرسید خودروهای اختصاص داده شده برای چه کسانی و به چه خاطر بوده است؟

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top